miércoles, 26 de noviembre de 2008

Esborrany de la reunó de coordinació, Novembre 2008

Reunits el dia 29 de febrer de 2008 a la sala de videoconferències de l’edifici Guillem Cifre de Colonya de la Universitat de les Illes Balears els següents professors:

Miquel Coll López, IES Guillem Colom, Sóller
Conxa Nadal Casasnovas, IES Son Ferrer
Gabriel À. Perelló Felani, IES Santa Margalida
Miquel Pou Vila, IES Francesc de Borja Moll
Caterina Albertí Cabot, IES Politècnic
Bonaventura Salom Fullana, IES Damià Huguet
Miquel Montserrat Ferrer, IES Puig de sa Font, Son Servera
Paz Madruga Marcos, IES Joan Alcover
Leonor Aguiló Prieto, IES Son Pacs
Antoni Ballester Vallori, IES Baltasar Porcel, Andratx
Sofia Oliver, Colegio de Nuestra Señora de Montisión
Mercedes Garrido Pérez, Col·legi Lluís Vives
Mª Antònia Reinés Femenia, IES Antoni Maura
Catalina Mª Mascaró, IES Francesc de Borja Moll
Mª Antònia Brunet Borràs, IES Josep Sureda
Joan Buades Crespí, IES Madina Mayurqa
Gabriel Alomar Serra, IES Ramon Llull
Bartomeu Orell Villalonga, Col·legi Sant Gaietà
Marc Grimalt Escalas, Col·legi Pius XII
Núria Barrera, Col·legi Santa Maria, Palma
Gabriel Ferrà Homar, IES LLucmajor
Miquel Reynés Matas, IES Berenguer d’Anoia
Pedro P. Delgado Alemany, IES Calvià
Miquel Lliteras Rubí, Col·legi Santa Mònica
Agustí Guijarro Frau, Col·legi Santa Mònica
Pep Benítez Mairata, IES Bendinat
Mª Àngels Servera Escanellas, IES Llorenç Garcias i Font
Joana Martín Luengo, IES Mossen Alcover
Antònia Rubí Alzamora, Madre Alberta
Francisca Villalonga Mateu, Col·legi Sant Josep Obrer
Teresa Velasco Adell, IES Guillem Sagrera
Mª Belen Rotger García, Col·legi Sant Francesc
Josep Jansà Dubon, IEs Guillem Cifre de Colonya
Juan Antonio Arranz Martín, IES Son Rullan
Catalina M. Crespí Coll, Col·legi Beat ramon Llull, Inca
José J. Gutiérrez Ariza, Col·legi la Salle
Miquel Thomas Planas, IES Pau Casasnovas
Joana M. Brunet niebla, Col·legi CIDE
Catalina Manresa Manresa, IES Santanyí
Cristina Celià Sastre, IES S’Arenal
Aina Mª Coll Coll, IES C. T. E. I. B.
Catalina Salvà Morlà, IEs Alcúdia
Pere E. Riera Femenias, IES Albuhaira
Francesc Melià Barceló, IES Capdepera
Catalina Ramis Sampol, IES Joan Mª Thomas
Joana Mª Huguet LLull, IES Binissalem
Mª Magdalena Frau Campins, Col·legi Sant Pere
Margalida Cubells, Pascual, IES NA Camel·la
Miquela Font Bennàssar, IES Bendinat
Carmen Blanes Mayans, IES Josep Mª Llompart
Concepció Camps Bosch, IES Sineu



I presents amb videoconferència des de les seus universitàries de Menorca i Eivissa els següents:

Menorca

Catalina Seguí de Vidal, IES Pasqual Calbó
Manel Mascaró Talaia, UIES M. Àngels Cardona
Antoni López Pons, IES J. Ramis i Ramis
Eva Pons Vallas, IES J.M. Quadrado
Josep Lluis Bosch Munar, IES Biel Martí


Eivissa

8 representants de centres

I exercint la coordinació de la mateixa Concepció Camps Bosch (IES Sineu) i Miquel Grimalt Gelabert (UIB)

1- Anàlisi dels resultats de la selectivitat
Miquel Grimalt, inicia la reunió presentant els resultats de les proves de selectivitat de juny i setembre. La nota mitjana de juny fou lleugerament superior a 6 (és una nota mitjana alta, en relació amb altres anys) i la de setembre de 5,3.
Informa també de baixa desviació entre els diferents correctors i correctores.
En relació a les proves fa alguns comentaris qualitatius sobre les respostes a les qüestions dels exàmens.
S’obre un primer torn de paraula, sense intervencions.

2- Informacions
El Coordinador informa sobre els canvis que tendrà el nou currículum de batxillerat i, en concret el currículum de Geografia. Aquesta disciplina serà una matèria de la modalitat de Humanitats i Ciències Socials.
També informa de les modificacions que hi haurà a la prova de selectivitat. En aquests moments, però encara no hi ha un document definitiu. Descriu breument les principals modificacions que inclou l’esborrany que sobre aquest tema li ha fet arribar la coordinació general de l’accés a la UIB.

3- Model d’examen.
S’aprova mantenir la mateixa estructura d’examen que els anys anterior, tot seguint els següents criteris generals:

El model d’examen consisteix en quatre exercicis: un primer exercici de mapificació (2 punts), un segon de defincions breus de 5 termes a escollir entre 8 proposatss (4 punts), un comentari de mapa, estadística o gràfic (2 punts) i un comentari de text (2 punts).

Cada examen presenta dues opcions (A i B): se n’ha d’escollir una i s’ha de rebutjar l’altra; no es poden respondre alternativament qüestions d’opcions diferents.

En les opcions de l’examen s’estableix una relació entre continguts de caràcter socio econòmic i els ambientals, de manera que si el mapa de localització era de geografia física, els dos comentaris són de geografia humana. A l’altra opció la localització seria de geografia humana, així com un dels dos comentaris, l’altre comentari seria de geografia física. En les definicions breus es manté en tot cas un sentit d’equilibri entre els continguts ambientals i socioeconòmics

4- Mapa físic
Miquel Grimalt presenta i comenta el nou mapa físic, aprovat el curs passat, on hi figuren els rius principals i estan tramats els territoris que es troben a 1000m. i a cotes superiors. Es posa sobre la taula la possibilitat de canviar el mapa referent a geografia humana, que en la mateixa reunió passada es va acordar mantenir sense informació addicional.
Es comenta el model de mapa, amb diverses intervencions:
- Tomeu Orell: planteja la possibilitat que el nou model de mapa plantegi dificultats a l’hora de corregir,
- Cristina Celià: demana per la dimensió amb que el mapa apareixerà al full d’examen i fa notar l’absència de divisió frontera amb Portugal,
- Marc Grimalt : demana si es pot enviar el mapa del mateix tamany que serà a la prova de selectivitat.
Sembla que no tots els centres han rebut els mapes, tot i que es van enviar per fax i per e-mail.

Els coordinadors responen les qüestions plantejades i proposen fer una nova reunió el mes de febrer i parlar del curs vinent: analitzar el vocabulari i adequar-lo al nou currículum.
En torn a la possibilitat de en futures proves d’accés modificar el mapa de localització d’aspectes socio-econòmics per un mapa amb divisions provincials o de comunitats autònomes es decideix ajornar el tema fins l’any que ve per a poder comptar amb l’experiència d’enguany amb el mapa físic.

5- Altres temes a tractar
S’informa de la III Olimpíada de Geografia. Aquesta any es celebrarà dia 3 d’abril, per raons de calendari es descarten en l’esmentada prova possibles qüestions sobre Europa i urbanisme. Igualment s’informa els assistents que l’Olimpíada d’enguany comptarà amb una fase nacional.

Com sempre, es convida al professorat a fer propostes per a l’elaboració dels exàmens de selectivitat.
I sense res més a tractar es tanca la sessió a les 11.30h.

No hay comentarios: